Lettertypes

Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen over de eerste afspraak & intake

Moet ik voor een eerste afspraak een verwijzing van de huisarts hebben?

Kan ik direct terecht bij QualityFysio of is er een wachttijd?

Wat gebeurt er tijdens de eerste afspraak of intake?

Moet ik bij specifieke klachten een intake bij een specialist boeken of kan iedere fysiotherapeut dat doen?

FAQ’s over behandelduur & aantal sessies

Hoeveel behandelingen heb ik meestal nodig?

Hoe lang duurt een fysiotherapiebehandeling gemiddeld?

FAQ’s over praktische voorbereiding

Wat moet ik meenemen naar mijn eerste afspraak?

Zijn er kleding- of hygiënevoorschriften voor specifieke behandelingen (dry needling, manuele therapie)?

FAQ’s over vergoeding & zorgverzekering

Wordt fysiotherapie vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Wat gebeurt er bij chronische indicatie (chronische lijst) — wie regelt de declaratie naar de basisverzekering?

Hoe check ik vooraf of mijn specifieke polis en vrije zorgkeuze dekking geven voor een behandelaar van mijn keuze?

FAQ’s over afspraken, verzetten & afzeggen

Wat gebeurt er als ik een afspraak wil verzetten of afzeggen?

Wat zijn de kosten bij afzeggen binnen 24 uur of bij no-show (exacte tarieven/procedure)?

FAQ’s over vervolg, nazorg & trainen

Kan ik bij QualityFysio ook trainen of sporten na mijn behandeling?

Werken jullie samen met lokale gyms of trainers voor doorlopende begeleiding?

FAQ’s over samenwerking & doorverwijzing

Werken jullie samen met ziekenhuizen, specialisten of sportartsen?

Kunnen jullie snel beeldvormend onderzoek (MRI/echografie) aanvragen of alleen adviseren?

FAQ’s over keuze behandelaar & locaties

Kan ik mijn behandelaar zelf kiezen?

Hoe vind ik een behandelaar met specifieke ervaring (sportfysiotherapie, dry needling, kinderfysio) op jullie site?